2013年2月14日 星期四

有樓在手,再等五年

小胡 Blog - Yahoo! Blog
from 小胡
http://blog.yahoo.com/scarlett.wu/articles/670914

阿仔鍾意食魚,咪日日買條活魚囉,日子有功,同賣魚婆friend咗。佢好嘢,當年深夜十一二點去排隊搶購西環泓都,老公趕唔切來,叫佢用自己名簽咗先,結果就好好彩,抽中個靚單位,到去銀行做按揭時,銀行話,喂,你西九又有層四小龍,同一時間供兩層,唔得噃,減一層啦!佢又老實,就放咗西九果層,留低泓都。我話:乜咁啱嘅,當日經紀call我,可惜做緊嘢行唔開,(當時做緊財經地產版編輯,十一二點埋緊尾,未收得工住),錯過咗,真係可惜,我都睇中泓都呀!應該好收租呢!
於是兩個女人成日八卦d買樓租樓經。一見面,賣魚婆就向我打雀眼:喂,租金升囉!
我又會大聲話佢知:你層泓都過萬蚊/呎啦,冇萬五都唔好沽呀!賣魚婆喜笑顏開。
早兩日經過佢檔口,佢大聲話:再多五年啦,五年後樓價冧啦。我同意:有道理。

噚日晚飯後,同蝦子餅正在海邊散步,女友小蔡打電話嚟:喂,小胡呀,我想賣層自住樓,你話而家樓價到頂未呀?
我咪執賣魚婆口水尾:咪呀,等多五年添啦!
小蔡急:但你睇,報紙個個都話樓價要跌噃。
我答:報紙講你又信?幾間大報的地產版阿頭,全部都係我18年前的舊同事,果個小明,由02年至今,年年叫人唔好買樓,叫晒成個家族的人沽樓,成為討論區大笑話啦。地產版阿頭有幾層樓收租的,有幾多個呀?點解見唔到佢哋寫下收租故事呢?你信佢哋?我就由02年至12年,十年間冇停過叫大家買樓,話時話,呢十年,anytime你上車,都有錢執呀!買樓嚟講,這是最好的十年!以前財經版記者,又係,你都有眼見,叻果d,走晒啦,老老實實坐響度果d,咪打份牛工,供樓供到氣咳囉!拿,威爾信你識架,你知佢點架啦,做咗十六七年財經版阿head啦,咪同兄弟分租囉!叻果d,譬如阿添,財記新仔,大陸落來一年,即刻撇啦,話炒股票賺夠,唔使做咁話;我仲有冇做嘢呀?一早收山啦,係度打牛工果d,紙上談兵,唔好信呀!做報紙佬,工作時間咁辛苦,女人做到四十,男人做到五十,再做落去果d,九成都係財務唔掂的人啦,做社長老總果d另計。捱都捱殘啦,幾多行家五十幾歲冇咗。我而家明白啦,打工真係唔會發達咯,畀幾萬蚊人工你,做死你呀!但係我用錢搵錢,輕鬆到極。樓價升,一年帳面入幾百萬閑閑哋;想同自己加人工,咪加租囉!每個租客加幾千銀,easy job啦,佢唔ok咪搬囉,租畀第二個,又加多d添噃!加租一年都加兩成幾,打工幾時先至有呀!你話,你係信報紙果班好霉的舊同事呀,抑或信38歲退休的我呢?
哈哈。
講真,樓價升唔升,要睇市場,眼前供應少,需求大,08年賣樓後等樓價跌的一批人,個個持有數百萬過千萬現金,只要這群真正需要的人一日未上車,樓價一日未升完。

小蔡同意:咁又係。我信你。你話,我應該點做?
我勸佢:你自住層樓,要慎重。08年有好多人叻唔切,賣樓等跌呀,結果愈升愈有,班人兩頭蝕,眼見樓價唔見一大截,租金又食去一大截,真係慘情。
小蔡話:我想賣咗層樓,返大陸買鋪。
我:而家樓價到頂了,可以賣,但我唔主張你賣的原因係,你的夫妻關係有問題,一旦賣樓,好容易令到個家散咗。唔係唔畀你賣,而係你的情況唔可以賣。夫妻恩愛,我話之你呀!而且,都要考慮你們夫妻的年紀,供樓的年期等等。賣咗樓,下次再供,仲有冇條件呢?你老公年過五十了,是要考慮部署退休,而不是進取炒樓啦。要搞清楚自己條件。銀行借錢畀你都審慎得多呀,借唔到三十年啦,至多十五年咋。諗清楚!

好多朋友,人在江湖,忘掉了光陰匆匆,自己忽然間已是人到中年,很快就"夕陽無限好,只是近黃昏"。我早在18歲時,讀過美國財務專家的著作,很強調一點:人在四十歲,是必須規劃退休的時候了。
香港人,很多四十歲才結婚,五十歲才生子,完全罔顧自己的年齡對下一代的不良影響,以及自己的晚年退休生活。香港人好可憐,是全世界唯一沒有退休保障的,退休=失業,沒有退休工資,靠自己的財務策劃來安排晚年,政府不管,而千多二千元的生果金,真係只夠買生果的,唔夠食飯穿衣交友睇戲旅行散心的!但好多人唔明白,四十歲人還在憨居居做人。
一語點醒小蔡:你老公的公司,退休年齡是55歲,你老公只剩五年的時間安排退休後的財務,你覺得你們還可以再折騰嗎?如果可以,請繼續;如果不,你要重新考慮。其實你可以把樓按給銀行,借百多萬夠返大陸買鋪就ok,不必又賣樓再買樓咁麻煩。明未?
她恍然大悟,答應回家再同老公商量。

做得夫妻,不同心同德,損失的是自己。必須同舟共濟,才能"家和萬事興"。




ifttt
Put the internet to work for you. via Personal Recipe 673252

沒有留言:

張貼留言